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Alemania Confianza Del Consumidor
Último Lanzamiento
oct. 31, 2025
Actual
-22.3
Unidades En
Points
Previo
-23.5
Frecuencia
Mensual
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Máximo | Mínimo | Promedio | Rango de Datos | Fuente |
16.8 mar. 2001 | -42.8 oct. 2022 | 0.69 Points | 2001-2025 | GfK Group |
El Indicador de Confianza Económica del Consumidor mide el nivel de optimismo que muestran los consumidores sobre la economía. Las preguntas se centran en la situación económica y financiera actual, la intención de ahorro y la evolución esperada en relación con los índices de precios al consumidor, la situación económica general y las compras de bienes duraderos principales.
Últimas Actualizaciones
Germany’s GfK Consumer Climate Indicator edged up to -22.3 heading into October 2025 from a marginally revised -23.5 in the previous period, surpassing market expectations of -23.3. The income outlook improved sharply (15.1 vs 4.1 in September), extending gains for the second month on stronger bets of higher earnings. However, economic expectations fell again (-1.4 vs 2.7), marking the third straight drop amid concerns over stagnant growth. Willingness to buy also weakened for the fourth month (-11.6 vs -10.1), while the propensity to save was a bit higher (16.1 vs 15.8), reflecting signs of a softer labor market. “The consumer climate is now ending its downward trend—at least for the moment,” said Rolf Buerkl, Head of Consumer Climate at NIM. He cautioned that it remains highly uncertain whether this signals the start of a lasting turnaround, noting that geopolitical risks, job concerns, and rising inflation fears are likely to stand in the way of a recovery for the time being.
Historia de Confianza Del Consumidor en Alemania
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